FANDOM

Svante

Svante Patronus

Namn: Svante Patronus[1]

Född: 22 februari, 1954

Bor i: Maffia-världen

Yrke: Maffiaboss

Far: Bertil

Mor: Kerstin

Makar: Kelly[2] & Rafina Carucko[3]

Son: Anthon[4]

Dotter: Hannah

Styv son: Michael Carucko[5]

Spelas av: Tim Ohlsson[6]

Svante Patronus

Svante föddes av maffiabossen Bertil och han fru Kerstin 22 februari 1954. När Svantes föräldrar dog, tog Svante över sin pappas företag, som hade sitt högkvarter på Svartmansgatan 28 i Gamla stan, Stockholm.1986 gifter sig Svante med Kelly, och två år senare 14 maj föder Kelly en son som döps till Anthon. Men två år senare försvinner Kelly iväg och Svante får ta hand om sin son på egen hand. 1991 kommer Rafina Carucko som bott flera år i Ryssland, och precis blivit änka efter att hennes äldre man dött i en båtolycka. Hon kommer till Svante som ensam förälder med hennes ettåriga son Michael. Rafina börjar jobba som kokerska, och efter ett tag började Svante inleda en romans med Rafina och i hemlighet födds dotter Hannah 15 november 1992. Men Hannah försvann väldigt snabbt, troligen med en adoption. Senare när sonen Anthon fyller 22 år, bestämmer sig Svante sig för att förbereda honom för att bli den nya maffiabossen. Men Anthon visar inte så jättestor lust att bli maffiaboss. Senare får Svante nys om sagovärlden, och att det visar sig att det finns en källa med all av sagovärldens fantasi, och den bestämmer Svante sig för att lägga beslag på.

Namn

Svante betyder helig

Patronus betyder beskyddare på latin. i äldre latin betyder det fader, vilket Svante är för sin son Anthon

Slumpartad wiki